Jak wybrać nazwę dla firmy?

Jak wybrać nazwę dla firmy?

Wolne domeny, prawa autorskie, logistyka i dystrybucja, sieci społecznościowe, itd. – te elementy i nie tylko należy wziąć pod uwagę, wybierając nazwę firmy. Ważne, żeby odzwierciedlała ona istotę biznesu i przyciągała uwagę. Otwierasz swoją działalność? Masz pomysł na biznes, ale nie masz pomysłu na nazwę? Przygotowaliśmy kilka dobry rad, które pomogą Ci wybrać dobry Naming dla swojej firmy.

Nazwa jest bardzo ważnym elementem działalności gospodarczej. Od niej zależy rozpoznawalność i świadomość marki wśród odbiorców. Żyjemy w czasach nasycenia rynku różnymi naimingami, reklamami, logotypami, itd. Co raz ciężej jest przyciągnąć uwagę klienta, a tym bardziej zostać w jego pamięci na dłużej. Wybór dobrej, chwytliwej i lekko zapamiętywanej nazwy jest zadaniem trudnym, aczkolwiek bardzo ważnym. Poniżej kilka rad, które pomogą Ci w wybieraniu nazwy dla swojej działalności gospodarczej.

Rób to osobiście

Najczęściej, szukając pomysłu na naiming firmy, sięgamy do Internetu. Sprawdzamy swoje pomysły, warianty i okazuje się, że większość jest już zajęta. Po jakimś czasie się zniechęcamy i zaczynamy szukać wsparcia i pomocy wśród agencji, ekspertów i doradców. Warto pamiętać, że nawet jeśli przedsiębiorca decyduje się na skorzystanie z pomocy w wymyślaniu nazwy firmy, to zawsze musi uczestniczyć w tym procesie. Tylko on może precyzyjnie ocenić czy wybrany wariant odzwierciedla istotę, główny cel zakładanego biznesu. Badania przeprowadzone przez marketerów wykazały, że najbardziej udane nazwy zostały wymyślone przez samych właścicieli firm, a nie przez specjalne agencje.

Znajdź wyjątkowy projekt logo dla swojej firmy

Gotowe projekty logoProjekty logo w dobrej cenieProjektowanie logotypuLogo z księgą znaku

Sprawdź rynek i konkurencję

Wybieranie nazwy trzeba zacząć od sporządzenia oraz analizy nazw firm konkurencyjnych oraz trendów. To pomoże zrozumieć metody i techniki, które zostały wykorzystane przez konkurentów. Aby przyciągnąć uwagę odbiorców, należy się wyróżnić – Twoja nazwa powinna być inna niż u konkurentów. Jeśli oni mają informacyjną – wybierz symboliczną. Jeśli konkurenci w nazwie używają skrótów, to swój biznes nazwij pełnym słowem (słowami). Jeśli konkurenci w nazewnictwie wykorzystali anglojęzyczne słowo – nie powtarzaj tego. Podsumowując: wybieraj nazwę kierując się zasadą przeciwieństwa.

Weź pod uwagę rynki międzynarodowe

Internet oraz międzynarodowe firmy logistyczne umożliwiają firmom znalezienie nabywców na całym świecie. W miarę rozwoju marki istnieje szansa, a nawet potrzeba wejścia na rynki innych krajów. Jeśli nazwa jest trudna do przetłumaczenia na język obcy lub ma złe znaczenie czy skojarzenia – będzie to problemem i przeszkodą w rozwoju biznesu. Rynki międzynarodowe to różne kultury, trendy i symbolika. Musisz więc przemyśleć i sprawdzić, jak będzie brzmiała nazwa firmy w innych krajach, w jaki sposób ją będą pisać oraz z czym będzie się kojarzyła.

Potrzebujesz projektu logo w niższej cenie?


Testuj i sprawdzaj

Jak już masz spisane warianty nazw – zacznij sprawdzać i testować.

  • Wyszukaj czy jest wolna domena o tej samej nazwie oraz jaka jest jej cena. Obecnie koszt domen może stanowić nawet tysiące złotych – nie każda firma może sobie na to pozwolić.
  • Sprawdź wyniki wyszukiwań w Google, wpisując wybraną nazwę oraz jej odmiany.
  • Zapytaj innych – poproś osoby z grupy docelowej o wybór jednej z wymyślonych opcji.

Nie spiesz się

Jak już masz wybraną nazwę, to zrób przerwę. Jeśli po kilku dniach przeczytasz wybraną nazwę i stwierdzisz, że ona idealnie pasuje do Twojego biznesu – dokonałeś właściwego wyboru. Jeśli dopiero zaczynasz działalność, to nie oczekuj od razu rozpoznawalności jak np. Apple czy Zara. Pamiętaj jednak, że praktycznie każda nazwa może być dobrą i skuteczną, jeśli jest poparta dobrym produktem lub usługą.