Co to jest tagline i jak wykorzystać go w marketingu?

Co to jest tagline i jak wykorzystać go w marketingu?

Każdy właściciel strony internetowej musi zdawać sobie sprawę z tego, że ma on niewiele czasu na to, aby zainteresować przypadkowego internautę, który niewiele wie o danej witrynie WWW. Pomocny może być w tym między innymi tagline. Czym jest ten istotny element profesjonalnego brandingu i jak wykorzystać tagline w marketingu podczas procesu budowania wizerunku marki?

Czym jest tagline?

Tagline to swego rodzaju slogan reklamowy. O ile wielu właścicieli firm przykłada dużą wagę do tworzenia logo firmy, nie robi tego ze sloganem przypiętym do logotypu, którym jest właśnie tagline. Zainteresowanie tym elementem brandingu miejsce ma dopiero wówczas, kiedy implementacja usług jest trudna i czasochłonna. Wielokrotnie okazuje się bowiem, że problemem nie było logo, ale treść umieszczona w jego sąsiedztwie, czyli tagline.

To slogan reklamowy, który powinien podkreślać kluczowy aspekt produktu lub marki. Jednocześnie może to być sprzężenie zwrotne, które wzmocni wizerunek firmy. Wprawdzie każdy właściciel firmy, który dobrze zna swoje usługi lub produkty, potrafi stworzyć co najmniej kilka haseł oddających istotę firmy, nie zawsze są to trafne slogany. Poza tym często nie udaje się stworzyć symbiozy z zaprojektowanym, najlepiej w postaci grafiki wektorowej, logo. Jak więc stworzyć dobry tagline?

Znajdź wyjątkowy projekt logo dla swojej firmy

Gotowe projekty logoProjekty logo w dobrej cenieProjektowanie logotypuLogo z księgą znaku

Jakie cechy zawierać powinien dobry tagline?

Dobry tagline to hasło reklamowe o charakterze informacyjnym i marketingowym. Zawsze powinien on wywołać pozytywne skojarzenia z daną firmą, produktem lub usługą. Przy tworzeniu sloganu reklamowego pod uwagę wziąć należy cechy dobrego tagline’u, tj.:

  • łatwy do zapamiętania — dobry slogan powinien łatwo zapadać w pamięć.
  • prostota — prosty i treściwy — to najważniejsze w dobrym sloganie reklamowym.
  • identyfikacja — tagline musi być identyfikowany z firmą, będąc uzupełnieniem jej nazwy.
  • korzyść — wyróżnienie korzyści, jakie niesie w sobie zakup produktu, skorzystanie z usługi, współpraca z marką.
  • wyróżnienie — slogan powinien być indywidualny, wyróżniający brand wśród konkurencji.

O czym informuje slogan biznesowy?

Wśród informacji, jakie zawierać musi w sobie tagline, wymienić należy trzy najważniejsze z punktu widzenia klienta kwestie, tj.:

  • Informacje o firmie (np. nazwa)
  • Informacje o zakresie działalności firmy (np. branża, asortyment)
  • Informacje o korzyściach dla klienta

Najprościej rzecz ujmując, dobry tagline zawiera w sobie elementy informacyjne oraz marketingowe. Slogan zawierający w sobie tylko jeden element — reklamowy lub informacyjny — nie będzie w pełni skuteczny.



W czym pomaga dobry slogan reklamowy?

Dobry, profesjonalny tagline niesie w sobie ogromne korzyści marketingowe. Dzięki trafnemu sloganowi biznesowemu firma zyskuje na kilku płaszczyznach, tj.:

  • rozpoznawalności — utrwala pamięć o firmie w świadomości klientów.
  • komunikacji z otoczeniem — sposób na komunikację z klientem i przedstawienie mu kluczowych wartości firmy.
  • wyróżnienia firmy na tle konkurencji — firma łatwiej zapada w pamięci klientów, przez co zyskuje przewagę nad konkurencją z branży.

Nie ulega więc wątpliwości, że dobry tagline to spora wartość dodana dla każdej firmy. Obchodzenie się po macoszemu z tym elementem brandingu to duży błąd i zaniechanie.